Projekt czytelniczy realizowany w kl. IIB gimnazjum w ramach Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa

 Na tropie tajemnicy
Projekt czytelniczy realizowany w klasie II B

 

Lektura: „Przygody Sherlocka Holmesa” (autor: Arthur Conan Doyle)

 

Cel ogólny:

- rozwijanie zainteresowań czytelniczych u uczniów

 

Cele szczegółowe:

  • Poznanie treści lektury.

  • Wskazanie cech gatunkowych opowiadania detektywistycznego.

  • Doskonalenie umiejętności redagowania opowiadania.

  • Doskonalenie umiejętności redagowania charakterystyki.

  • Utrwalenie umiejętności pracy w grupie.

  • Łączenie procesu nauczania z doświadczeniem i aktywnym działaniem.

 

Plan działań:

Uczniowie wykonują poszczególne zadania, pracując indywidualnie i w grupach 3-4 osobowych.

 

  • Poznanie treści wybranych opowiadań Arthura Conan Doyle’a („Pięć pestek pomarańczy”, „Zabójstwo przy moście”, „Umierający detektyw”).

  • Opracowanie zestawu zadań do treści książki - konkurs czytelniczy.

  • Próba tworzenia portretu psychologicznego bohatera na podstawie otrzymanych materiałów (koperty z różnymi przedmiotami: np. peruka, kalendarz, breloczek, zasuszone kwiaty itp.)

  • Redagowanie twórczego opowiadania, którego narratorem jest detektyw.

  • Prezentacja efektów pracy w grupie.

 

 Opiekun projektu: Magdalena Szambelan

 

 

 

 

 

 

 

 

 

E-Dziennik

Office 365

Copyright (c) Site Name 2012. All rights reserved.
Designed by olwebdesign.com